افزایش مجدد قیمت ملک
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار مسکن این روزها در رکود عمیقی فرورفته و به نظر می‌ رسد این رکود در سال آینده نیز ادامه پیدا کند. در حال حاضر به دلیل افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن از یک طرف و کاهش قدرت خرید مردم از سمت دیگر، تقاضا در بخش مسکن با افت فاحشی روبرو شده است؛ این موضوع در حالی است که کارشناسان پیش ‌بینی می‌کنند در سال آینده نیز همچنان قیمت مسکن صعودی باشد.

به دلیل نقدینگی بسیار زیادی که در سطح جامعه وجود دارد، به نظر می‌رسد وضعیت در سال آینده باز هم به بازارهای مختلف سرک کشیده و آن‌ ها را با التهاب و نوسان روبرو نماید. در این بین بازار مسکن نیز بدون تردید بی نصیب نخواهد ماند و افزایش قیمت مجددی را تجربه خواهد کرد. با توجه به افزایش دو تا سه برابری قیمت مسکن در سال‌های ۹۶ و ۹۷، پیش ‌بینی می ‌شود در سال آتی نیز مسکن با افزایش قیمتی کمتر از میزان تورم همراه باشد؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد این روند تا سال ۱۴۰۰ همچنان ادامه داشته باشد.

از این رو با توجه به افزایش نرخ تورم و کسری بودجه ‌ای که دولت با آن روبرو است، سال آتی نیز همچنان شاهد افزایش نقدینگی خواهیم بود. از سویی دیگر این نقدینگی بالاخره باید به جایی سرریز شود، طی یک سال گذشته شاهد بودیم بازار سهام، پذیرای سیل زیادی از نقدینگی بود و قیمت‌ ها در این بازار با افزایش بیش از سه برابری روبرو گشت. در بازار خودرو نیز چنین اتفاقی روی داد و قیمت خودرو با افزایش سرسام آوری همراه شد.
بازار مسکن نیز در این بین مستثنی نبوده و بخشی از نقدینگی سرگردان در جامعه نیز به بازار مسکن وارد شده و موجبات افزایش مجدد قیمت‌ ها را فراهم آورده است. به دلیل کاهش ارزش پول ملی، مردم به دنبال آن هستند که در مقابل تورم از ارزش دارایی‌ها خود محافظت کنند؛ به همین دلیل است که طی دو سال گذشته بازارهای مختلف تماما افزایش قیمت‌های زیادی را تجربه کردند.

 





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: